Taxi's
Daar komt tegenwoording veel meer bij kijken.
Sinds enkele jaren verscherpen de maatregelen omtrent taxibedrijven. Voornamelijk worden er regels omtrent uitstoot en brandstofverbruik ingevoerd. Wij zijn al jaren dé partij voor taxivervoer en met het aanpassen van onze voertuigen aan deze maatregelen en weten hier dan ook alles van. Bekijk hieronder de maatregelen per binnenstad of maak direct een afspraak voor een adviesgesprek.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Plan een adviesgesprek
Tijdens een adviesgesprek kijken wij naar uw wensen. Rijdt u bijvoorbeeld liever in een V-Klasse, of volstaat een Vito Tourer? Hierbij nemen wij ook de eisen aan uw voertuig mee die door de overheid opgelegd worden. Rijdt u vooral in Amsterdam, dan kijken wij welke milieu-eisen daar gelden.
Maatregelen Den Haag (laatste update: 01-08-2022)
Vanaf 1 januari 2022 geldt er een miluezone voor Diesel voortuigen in Den Haag. Oude dieselauto's die veel uitlaatgassen uitstoten mogen niet de milieuzone in. Of u in de milieuzone mag rijden, hangt af van de emissieklasse; heeft uw dieselauto een emissieklasse van 3 of lager? Dan mag u niet de milieuzone in.
De milieuzone ligt binnen de Centrumring (S100) en het Telderstracé (S200). De Centrumring en het Telderstracé zelf horen niet bij de milieuzone. Ook de weg vanaf de Lijnbaan naar de bezoekersparkeerplaats en de parkeergarage van het ziekenhuis HMC Westeinde valt buiten de milieuzone. Vlak voor u de milieuzone inrijdt staan er waarschuwingsborden. U kunt dan nog een andere route kiezen.
Maatregelen Amsterdam (laatste update: 01-08-2022):
Sinds 1 januari 2018 geldt de milieuzone voor taxi's (M1-voertuigcode en taxiregistratie bij RDW) met een dieselmotor en een Datum Eerste Toelating (DET) van 2008 of ouder. De milieuzone omvat het gehele gebied binnen de Ring A10, behalve de Coen- en Vlothaven en de tegenovergelegen kade in de MercuriusÂÂÂÂÂhaven, het westelijk deel van het havengebied aan de IJ-oever in Amsterdam Noord, de toerit naar de P+R RAI en naar de zuidelijke standbouwersingang bij de RAI. Dat betekent dat Amsterdam-Noord nu grotendeels onderdeel is van de milieuzone. De milieuzone geldt voor alle taxi's, ook taxi's die niet geregistreerd staan in Amsterdam moeten voldoen aan de eisen voordat ze de milieuzone binnen rijden.
Vanaf 1 januari 2025 voert de gemeente een uitstootvrij gebied in voor taxi's. Dat betekent dat alleen elektrische taxi's en taxi's op waterstof nog zijn toegestaan. Het uitstootvrije gebied krijgt naar verwachting dezelfde omvang als de huidige milieuzone voor dieseltaxi's, het gebied binnen de Ring A10.
De oplossing.
Zoals u hierboven kunt lezen zijn diesel- en benzinetaxi's niet meer welkom in Amsterdam en Den Haag. Deze maatregelen worden alleen maar strenger. Wij denken graag met u mee en bieden u daarom het volgende aan:Elektrisch rijden.
eVito Tourer / EQV taxi aanbod.
Speciaal voor de taxibranche hebben wij een EQV en eVito Tourer samengesteld. Deze bieden wij tijdelijk aan tegen een operationeel leasetarief* van € 1.163,- (EQV) en € 1.020,- (eVito). Deze bedragen zijn inclusief onderhoud en op basis van 60 maanden en 30.000 km per jaar. Daarnaast hoeft u bij het afsluiten van een netto operationeel leasecontract hoeft u geen BTW afdracht voor te schieten.
Tevens heeft u bij aanschaf van een EQV of eVito Tourer recht op een subsidie (afhankelijk van uw gemeente) oplopend tot € 5.000,-.
*Dit tarief is exclusief verzekering.